Colleges collegereeks E-logistics

De colleges starten om 16.00 uur en eindigen omstreeks 19.00 uur, inclusief een pauze van circa 30 minuten waarin u een lichte maaltijd krijgt aangeboden. De colleges zijn filevrij te bereiken en na afloop houdt u nog een behoorlijke avond over.

Het programma is onder voorbehoud van wijzigingen.

6 november 2018

Multichannel/crossborder

  • E-Logistics in de praktijk
  • De rol van IT, Big Data en Artificial Intelligence
  • Wat zijn de belangrijkste omnichannel en crossborder uitdagingen

Roy Lenders

Lenders is e-commerce expert en online ondernemer. Daarnaast is hij lector supply chain management aan Fontys Hogeschool Venlo. Lenders maakt de vertaalslag naar logistiek en e-commerce in de praktijk. Lenders werkte jarenlang als (ICT)-consultant en begon later een aantal succesvolle webshops. Hij kan veel praktijkervaringen delen. Hoogwaardige IT en gebruik van big data kenmerken zijn webshops. Hij weet ook veel over cross border e-logistics en is gewend om te doceren. Daarnaast is Lenders voorzitter van de Shopping Tommorrow expertgroep Purchasing & Supply Chain, een programma van Thuiswinkel.org

6 november 2018

19:00 - 20:00 Praktijkcase DeliveryMatch

  • Het huidige Logistieke proces voor Webwinkels is een push proces gericht op standaard snel leveren (Next Day of Same Day). Dit veroorzaakt veel ontevredenheid bij consumenten, ze zijn namelijk in 43% van de gevallen niet thuis als de bezorger de volgende dag voor de deur staat. Daarnaast zijn de kosten hoog door de lage trefkans en de hoge fulfilment kosten in de avond uren
  • Dit terwijl slechts 8% van de consumenten het niet snel leveren echt als show stopper ziet
  • Als je dit proces zou aanpassen naar een Pull proces waarbij de consument binnen bepaalde kaders kan kiezen voor leveren op een moment dat men thuis is EN ook snel leveren indien men dat wenst zal de klant tevredenheid omhoog gaan en de logistieke kosten omlaag
  1. Kosten WHS tot 0,57 per order omlaag, met name door minder avond toeslag
  2. Kosten Last Mile 0,21 per pakket omlaag door hogere trefkans
  3. Omzet gaat zo’n 4-5% omhoog door happy customers

 

Roland Slegers

Dr. Roland Slegers is oprichter en CEO van DeliveryMatch, een softwarebedrijf dat een innovatieve oplossing biedt waarbij voor Webonly, Multichannel en Omnichannel Retail al in de checkout het hele logistieke proces gecoördineerd en gestuurd kan worden en vervolgens de operationele executie van het orderproces wordt uitgevoerd. Je kunt hierbij denken aan een combinatie van TMS en OMS functionaliteiten. Sinds 2006 in hij met zijn consulting bedrijf Simtrec actief in de Logistieke sector met opdrachtgevers als Albert Heijn, Blokker en Ceva Logistics. In 2010,2011,2013 en 2017 voerde hij onderzoeken uit naar e-Commerce Logistiek. Verder is hij docent sinds 2011 e-Commerce Logistiek aan de NHTV, sinds 2016 docent Human Behaviour aan de NHTV en sinds 2017 docent Human Behaviour aan de UvT. Hij is auteur van de boeken ‘De Logistieke Kameleon’ , ‘Webwinkel Logistiek 2013’ en ‘Distributie besturing Webshops; van Push naar Pull’ (2017). Daarnaast vervult hij bestuursfuncties bij de Stichting Logistieke Webshop van het Jaar en de vLm.

Organisatie

Locatie

Nyenrode Business Universiteit
Straatweg 25
3621 BG Breukelen

Vragen?

Voor vragen neem contact op met Aletta Martens:

alettamartens@vakmedianet.nl
Telefoon: 088 - 5840 721

Volg Logistiek

LinkedIN
Nieuwsbrief
Vakmedianet gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en af te stemmen op uw vakmatige interesse. Meer informatie over het gebruik van cookies.